Morgontrim

Började halv ett idag så bestämde mig för att åka till stallet innan skolan så jag skulle få kvällen fri. Bisse hade ätit upp frukosten när vi kom till stallet så mockade och gjorde klart allt i stallet innan vi tog in Bisse. Red fram i nya manegen först, skrittade på fyra serpentiner och travade på en åttvolt och på diagonalerna för att länga traven och rakrikta honom. Han kom fram till handen mer och mer för varje längning på diagonalerna, duktig liten häst! Sen galopperade jag på fyrkanten och la någon stor volt då och då bara för att böja honom lite. Han orkar inte galoppera så länge så gav mig direkt det kändes bra. Gick ut och avslutade på hoppbanan på en stor volt i alla gångarter, jisses vilken annan motor han får utomhus än inne, men kändes att han tyckte att det vart lite tugnt så gav mig ganska fort. Red kanske 40min med många skrittpauser. :)

Mamma fotade lite och filmade även när vi var i ridhuset, filmen får ni senare! :)

Kommentarer
Postat av: Ella

Gud vad duktig du är!!:) hur lång är du?

Svar: Tack, jag är 167,5 :)
Tove Söderström

2014-02-26 @ 14:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0