Lördag 15 februari 2014

Vaknade bredvid älsklingen i morse efter en perfekt alla hjärtans dag! Vi låg och drog oss väldigt länge innan vi gick upp och åt. Sen låg vi i sängen och bara såg på tv en stund, jobbigt att cykla hem sen då jag gärna stannat några timmar till, men kände mig för pigg för att ligga och mysa hela dagen. 

Väl hemma stannade jag inte så länge, åkte till stallet för att kika på Carre kursen en stund och sedan mysa lite med Bisse. Borstade honom ett tag sedan gick vi till manegen en liten stund. Han är så rolig att jobba med, han vill verkligen göra rätt! Gick lite start, stopp, backa och att han skulle akta sig för mig om jag gick mot honom vilket gick superbra. Mest bara för att visa vem som bestämmer och lära känna honom.

Tycker verkligen om den här hästen även om jag bara träffat honom tre ggr och hanterat honom en vilket var idag. Märks att han är en liten bäbis, väldigt vaken och brydd om omgivningen, kolla vad alla gör och vill ha uppmärksamhet, sen är det lite jobbigt att stå still länge också, hihi. Men himla söt är han!

Snart kommer Agnes och umgås med mig ett tag, tjocka oss osv, haha. Sen imorgon ska jag åkta med Moa till stallet tidigt, nästan så att man vill vara där varje dag nu, hihi! :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0