Hästkunskap och terminsplanering!

Efter skolan idag åkte jag hem och bara tog det lugnt en stund, sen ikväll har jag varit på stallet, haft hästkunskap och pratat lite om terminen som kommer, fått datum på träningar osv. 15-16 Mars är det tänkt att jag ska tävla Cirruz i hoppning hemma! Så fått några extra veckoträningar som jag får vara med på, så ska se vad jag har råd med och vilka jag vill vara med på. Hade tidigare fått höra att jag skulle få vara med i Kåge på en dressyr också men vet inte riktigt vad som hände med det. Går han bra på programträningarna kanske jag får åka dit.

På hästkunskapen hade vi i alla fall lite teori om bedömning i stilhoppning och på dressyrprotokoll, så vi fick se när andra red och döma i par och sedan diskutera hela gruppen, mycket intressant och lärorikt men samtidigt rätt svårt, är hellre skrivare än domare kan jag lova! ;)

Hoppas träningarna med Cirruz går bra hädan efter, i torsdags hade vi ett litet bakslag, fick inte riktigt in något flyt, det var som av och på... Det är ingen ridning på torsdag heller så det blir en vecka till nästa gång jag ska rida honom, tur det kommer mer träningar hädan efter för känns det inte bättre än så här vet jag inte om jag vill tävla. Vill hellre ha en bra känsla, så det känns som att det kommer gå bra, än att det känns sådär halv bra då man inte riktigt vet hur det kommer gå. Eftersom han har varit lite av och på så vill jag att han ska få en bra upplevelse av det hela och att han ska tycka att det är roligt. Men vi ser väl, det är ju ändå ett tag kvar!

På luciashowen innan jul var han i alla fall bäst! Stått hos oss i drygt ett halvt år och gå in som täthäst i luciatåget och även vara coolast av alla i nya hästar som my little pony, fina lilla gula ponnyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0