Dagens ridning

Åkte till stallet vid halv tre, mockade och gjorde klart i stallet innan jag tog in Bisse och gjorde iordning honom. Han var väldigt pigg och pillrig, han hade nog mycket spring i benen. Dock var det inga större bekymmer med vattenpölen utanför stalldörren idag, tittade lite sen gick han direkt över/igenom den. Red i ridhuset väldigt basic, alla gångarter på rakt och böjt spår, var extra noga i vänster varv då han gärna slängde in bogen och gick mer rak på det börja spåret men i slutet släppte det riktigt bra! Han var mycket piggare idag, så fort jag brutit av från galopp till trav ville han galoppera igen, men när jag bara tog tillbaka honom lite lite till så fick han jättehärlig och energisk trav! Även galoppen var han pigg och framåt i, redan stor skillnad! Blev lite segare när jag travade av honom i en ännu lägre form men han kämpade på bra! Efter ridpasset gick vi ett varv runt stallet och han brydde sig inte ens om den orange soptunnan, ännu mer framsteg, guldstjärna till lilla bus idag! :)  

Ikväll har jag varit med älsklingen, lika mysigt som alltid! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0