Hårdträning nu!

Ursäkta min usla uppdatering men jag rider Bisse nu ända fram till tävlingen i helgen och skolan började igår så det är rätt fullt upp. När jag väl är hemma och har tid så är jag med Mattias eller ser PH som börjat nu. Sen går ju ett antal timmar till att sova också, därmed inte många timmar över. :)

Bisse har gått som ett skjut i helgen, han dansade fram i fredags, hög i formen och mycket tryck i baken, himla kul att rida då och dessutom kunde han galoppera samlat med egen motor och balans även då i högre form! Lördag red vi ut och han var bogstavligt talat rädd för allt och spänd som en sten. Trots det fluffade han på och var ändå riktigt fin, lite glapp i kontakten ibland men det är ju inte så konstigt. Vi hade en fajt också då han vägrade gå förbi vägblokeringen för att kunna fortsätta rida på vägen, men då kom det en snäll familj som kunde ställa upp och gå bredvid. Fjanthäst, inga problem när någon går före, men att det ska vara så svårt att gå själv...

I måndags red laget programträning för Hanna och Bisse var helt okej från början, aningens pigg men det brukar han vara tills han fått galoppera lite. Men efter en kvart fick han hjärnspöken utan dess like. Han var rädd för allt! Även sånt han redan gått förbi, han blev totalt av och på, fanns inget mitt i mellan... och det var inget bra läge att rida program i. Han gjorde allt jag bad om, men det var inget gratis.

Hade inte tänkt rida honom förän på fredag när vi kommit till lycksele egentligen, men Moa sa att jag fick rida honom hela veckan så det känns bra innan tävlingen. Så red igår på utebanan med staketet igen och han skötte sig exemplariskt. Däremot ville han inte fatta vänster galopp så det blev ett steg tillbaka... Traven var underbar och halterna var bättre än någonsin! Hade han varit kvick i vänsterfattningen hade han fått fem guldstjärnor men nu får han bara tre kanske fyra. Men men, tänk på det positiva, det var mycket som var bra!

Idag ska han få vila tror jag, sen ska jag ha med honom på Torsdagslektionen och sen skritta och jogga lite i lycksele på fredag, sen tävling lördag och söndag!

- Mina hjärtan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0