Bisses tredje tävling!

Jisses vilken helg, jag är både slut i kropp och huvud nu... Tänkte dra allt kortfattat då jag verkligen inte orkar gå in på detaljer, så hoppas det är okej för er!

LB:2 (lördag): Fin häst på framridningen, jobbade med att få igenom ställningen utan att han skulle bli tjaffsig i munnen. Kändes ändå bra! Inne på banan knäppte han av, blev kort i formen och då blir han svår att ställa och reglera, men jag tyckte han jobbade på bra! 59% skrapade vi ihop och ska jag vara ärligt tyckte jag han var värd mer poäng men man blir aldrig klok på denna bedömningssport....

LB:3 (lördag): Galen och förbannad häst på framridningen, tog ur pannluggsknoppen och det blev bättre. Jättejättefin just innan jag gick in på banan och travmomenten kändes kalas, kunde varit aningens mer vaken och lydig dock. Galoppen var däremot ingen höjdare, han var på hugget och ville fatta hela tiden sen när han väl galopperade var han tom och tjurig... samma domare och låga poäng, 55%....

LB:2 (söndag): Dags för lagklassen, släppte alla krav och bara joggade omkring på framridningen, tog igenom det jag kände var nödvändigt. Både jag och Bisse var väldigt matta och tog oss genom programmet utan missar med helt okej känsla trots soppan nästan var slut. Gick in och tog av grejerna, klappade om Bisse och hör procenten 66%!! Startade tredje sist så det var bara att slänga på grejerna igen och ut på prisutdelning, tredjeplacering!

Snacka om att vara bäst när det gäller, laget vann omgången med hela 11% till tvåan, trean och fyran som bara hade enstaka tiondelar ifrån varandra! Det här är en bedömningssport helt klart, söndagens domare gav oss fina och konstruktiva kommentarer och nu ska vi jobba vidare till hemmadressyren och omg 2 den 13-14/9!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0