Världens finaste bus!

Först vill jag bara säga förlåt ännu en gång för min frånvaro, men händer mycket nu så jag lovar att berätta om allt i ett inlägg sen, men först måste jag berätta om dagen!

Jag hade anmält mig till juniorträningen idag, dom andra hade tränat igår också så dom skulle rida programträning idag. Först var jag inte så taggad eftersom jag har aldrig suttit ner på Bisse i alla gångarter tidigare, han är svårsvängd och han är lite för svag för att jobba ordentligt än. Men jag bestämde mig för att rida en LC:1. På framridningen var han springig och allmänt speedad. Taggade ner efter en stund men jag kunde inte sitta ner i i hoppsadeln, hade ont i magen efter en volt i trav, haha...

Men när vi väl kom in på banan var han hur fin som helst! Något undertempo för att han skulle orka bära sig och gå kvar på tygeln utan att streta. Han var sååå fin i travarbetet sen lite strul i galoppen, fattade först fel när vi skulle fatta vänster men då kom jag igen och då blev det rätt. Sen efter högergaloppen när jag bröt av kunde jag varken styra eller bromsa så han hoppade ut, hahaha, söten! Han är inte ett dugg rädd för dressyrstaketet, han skulle till och med äta på det. :D

Efter vi ridit programmet fick jag rida lite för Hanna eftersom jag inte red lektion igår. Vi red lite tempoväxlingar i traven för att stärka och balansera upp honom så han tillslut ska komma fram till handen. Shit vad han travade efter en stund och bra stöd i handen hade jag också, ridbar och fin. Kändes knappt att han var bäbis längre! När vi travat tog vi lite galopp, han hade börjat bli trött men kämpade på bra. Vi red på fyrkanten och la större volter då och då för att han skulle följa med dit jag ville. Även här blev han jättefin på slutet!

Trött bus efteråt men han har varit så duktig! Hanna tyckte till och med att vi kunde rida en klass i kåge om jag ville de eftersom han var så cool och lugn, bryr sig inte om något! Han behöver ju all rutin som vi kan få. Så vi kanske åker till kåge den 10 Maj och rider en LC:1 som är en clear round. Det är ju trots allt bara 1,5mil dit typ. :)

Som sagt, min sits suger i hoppsadeln...
 

Kommentarer
Postat av: Alicealice

Ja på den andra bilden har du då en perfekt sits Tycler jag! Och på resten såg det inte så hemskt ut. Men förstår precis hur du menar.. Så fin han är!

2014-04-15 @ 22:22:40
URL: http://bracken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0