Torsdagens ridpass!

Shit vilken dålig uppdatering det varit från mig på senaste, måste skärpa mig lite nu känner jag. 

Igår var det torsdag så träning med tävlingsgruppen stod på schemat. Cirruz var fin men vi är i en fas som vi måste komma igenom nu, han har verkligen börjat komma rätt i formen nu men han orkar bara några steg och jag måste rida hela tiden så det blir grymt jobbigt för oss båda. Han var sjöblöt i svett efter träningen men det är ett tecken på att han jobbat genom hela kroppen. Så han fick en dusch efter passet och jag tror han uppskattade det ganska mycket! 

Efter jag ridit Cirruz skulle jag rida Bellas ponny "Bell", vi jobbade lite på utebanan på en stor volt i alla gångarter. Mitt fokus var att få henne lite mjukare i sidorna utan att hon skulle tycka att det blev för jobbigt. Hon är väldigt bekväm av sig och det är gränsfall att hon segar ihop när man får henne som man vill ha henne. Jobbade mest med högerbogen att hon skulle följa med till vänster och runda sig i innersidan i höger varv. Red henne lite utåtställd i vänster varv och det gjorde susen men hon tyckte att det var grym jobbigt men det gav bra resultat! Hon var mjuk och följsam när jag travade av henne, både ryttare och ponny var nöjda!

Mockade och gjorde mat åt Bisse och Bell innan jag red så efteråt var det bara mocka Bisses hage och utfodra ridskolehästarna kvar. 

Hemma blev det filmmys med mamma innan jag gick och la mig. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0