Torsdag 10 april 2014

Blev hoppning med Cirruz idag. Kändes som en dålig dag, han var seg för skänkeln och grinig i spiltan. Hoppade jättebra till en början men när vi höjde lite för mycket sa han nej. Så himla synd för han har så lätt för sig men något skrämmer honom. Han skulle lätt kunna hoppa banor på 120 om han bara ville. Med lite support från min sida tog vi oss över och jag tackar gud för min balans ibland, men det är verkligen tråkigt att han ballar ur sådär. Han kan hoppa hur fint som helst upp till 90 typ sen höjer du en centimeter så blir han som ett tuggummi. När han vill är det otroligt kul för det känns så lätt, men det jobbiga är att man aldrig vet vars tröskeln är, ibland kan han stanna mitt i en studsserie på typ 50cm. Han var i alla fall jättefin när jag travade av sen, börjar släppa lite nu i dressyren.

Myste lite med bus efteråt, bjuder på den här bilden, haha...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0