Tisdag 8 April 2014

Shit vilken jobbig dag... Dagen började med ett besök på sjukhuset/barnmottagningen, förhoppningsvis och mest troligt sista besöket där. Vi bara checkade av att allt var bra, fick mer sömtabletter utskrivna om det skulle behövas. Sen fick jag åka där ifrån ganska snabbt vilket var skönt. Skyndade mig vidare till skolan och specialpedagogen för att prata lite om min kartläggning och svarade på några frågor innan det var dags för första lektionen.

Hade två lektioner som vanligt, har det varje dag nu när vi har trappat av mit schema, hur skönt som helst men det jobbiga är att jag ändå är dödstrött när jag kommer hem från skolan... Cyklade i alla fall hem när jag slutat, slängde i mig lite mat innan jag hoppade upp på cykeln igen till körskolan för teori som gick på en timme istället för en och en halv. Hem igen, lite mat i magen igen innan det bar av för att hämta moppen och sen vidare till stallet.

Tog in Bisse direkt för att göra iordning honom och redan när jag såg honom i hagen förstod jag att det skulle bli en jobbig kväll i stallet. Han höll på att krypa ur skinnet, aldrig sett honom så pigg typ. Han skulle kolla på allt, naffsa på allt han kom åt, kunde inte stå till i gången så fick ryta åt honom några gånger för att han skule ge sig. Tillslut hade jag fått på allt och tog på honom linan och gick till utebanan och tack för att jag kan läsa hästars kroppspråk för rodeo blev det, galna häst! Snygg var han i alla fall när han for omkring i balanstrav och visade upp sig. När han tillslut lugnat ner sig lite satt jag upp och nu var han normalt pigg som han brukar vara om man sitter upp direkt, taktade i skritten och vill helst trava lite för fort.

En droppe till hade bägaren runnit över, så less var jag på honom! Tack och lov visade han sina bästa sidor på slutet, gjorde rena galoppfattningar två åt vänster och tre åt höger och på slutet fick han en rusktigt bra trav, ska jag vara ärlig kändes det nästan som jag red Wendy, hennes gamla dressyrsadel på lilla Bisse som jobbade genom hela kroppen med lite tryck från bakkärran! Att något så litet kan vända på ett helt humör för dagen, fina lilla "ponny"... Tur han är söt ibland!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0