Tisdag 29 April 2014

Sov hos Mattias i natt och han började sju så jag bestämde mig för att när jag ändå skulle stiga upp så tidigt kunde jag ju lika gärna åka till stallet då så det gjorde jag. Halv sju hämtade mamma mig så vi släppte ut hästarna sen for hon en stund och halv åtta hade jag gjort klart allt i stallet och ätit frukost! Så jag tog in Bisse och gjorde klart honom för ett ridpass och hela han höll på att krypa ur skinnet. Han hade nu vilat i en vecka så jag bestämde mig för att göra första ridpasset i manegen vilket var ett bra val!

Direkt vi kom utanför dörren tjöt han och for omkring, haha cp... Taktade och blåste upp sig hela vägen till manegen och väl där huuuur cool som helst! Började med att skritta honom för hand innan jag satt upp och skrittade lite till. Sen joggade jag honom i trav och galopp på glapptygel eftersom han inte är riden på en vecka kändes det snällast mot honom så han fick röra lite lätt på sig innan vi började jobba. Började med att rida halt/skritt övergångar på serpentiner som gick bättre än vad det brukar. I traven sen red jag tempoväxlingar som gick kalasbra, han gjorde även en perfekt halt ur den minskade traven, glad Tove! Sen tog jag galoppen och där red jag igenom sidorna lite, ställde både utåt och innåt, tillslut började han frusta rätt ordentligt, galopperade även på en hel del på långsidorna så han fick sträcka ut sen direkt en volt på kortsidan för att han skulle bromsa upp sig själv lite. Travade sen av på långa tyglar sen igen och svängde med vikten runt några hinder som stog framme.

Något som förvånar mig är att han var bättre i vänster varv idag och han har alltid varit bättre i höger? Till och med vänstergaloppen var bättre det är bara vänsterfattningarna som var svåra. Har vi tur kanske han börjar bli mer liksidig nu, för bra kändes det!

Började skolan halv ett så det var bara hem och göra sig klar och äta innan det bar av igen. Ikväll ville Angelina träffas så det blir nog så. En sväng på stan är det sagt sen ser vi väl vad som händer, jag är sugen på att åka och kika på hoppträningarna på stallet ikväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0