Påsklov

Jag har varit väldigt inaktiv i en vecka nu, men jag har knappt öppnat datorn på senaste. Typ bara slängt in något inlägg från mobilen när jag haft något att skriva om. Men jag tänkte faktiskt ta mig tid att skriva vad som har hänt nu så att ni hänger med! :)

Lördag 12/4 åkte jag till stallet tidigt på morgonen med mamma, underbart väder, höll på att svettas ihjäl trots det var tidigt på morgonen och jag hade bara en tröja på mig. Bisse var också hur fin och snäll som helst, vi travde lite upphöjda bommar och hoppade ett litet hinder i galopp som var kanske 20cm några gånger. Himla bussig och snäll på hinder, grymt klok och rädd om benen! Provade även byta galopp och red lite förvänd och det märks vilken galopp som är jobbigare, men han var duktig!

Måndag 14/4 var jag iväg och gjorde halken, sjukt spännande och grymt kul kan jag lova. Jag blev inte direkt mindre sugen på körkort nu!!

Tisdag 15/4 red jag ju programträningen som jag skrev om så det vet ni ju. På den här punkten kan jag även skriva att jag har anmält oss till våran första lokala tävling. I kåge den 10 Maj ska vi starta en LC:1 som är en clear round. Kändes som lämpligt, komma iväg och träna lite, känna hur det känns att komma iväg och bara rida, få en bedömning sen är det klart. Känns som en bra start när det är så nära!

Onsdag 16/4 gick jag ju på stan med älsklingen, även det har jag skrivit om tidigare i ett inlägg som ni kan läsa om längre bak i arkivet.

Torsdag 17/4 red jag Bell åt Bella, hon var duktig och fin men tyckte jag var tråkig och jobbig. Äkta hopponny som hatar dressyr haha, tycker allt är jättejobbigt. Men på slutet var hon mjuk och fin. Senare på kvällen red jag lektion med Cirruz. Vi var bara tre som red istället för sex så det vart lite mer intensivt än vanligt och Cirruz var helt slut när vi var klara. Skänkelvikning och förvänd galopp, båda hans svaga sidor, men han skötte sig ändå över för väntan! Sjöblöt i svett var han efteråt, men ett täcken på att han jobbat genom kroppen!

Fredag 18/4 red jag Bisse bus igen. Han hade stått torsdag så jag safeade med att rida fram på utebanan innan jag red ut. Jisses vad fin han var, rund och lång i formen, tog hjälperna och frustade redan från start. När jag travat klart red jag förbjudna och hem. Underlaget är inget att lite på så vi tog det rätt lugnt. Men bus hoppade alla vattenpölar och jag fick hålla i mig, hoppa kan han! Haha! Han är så himla fin ute, bra tryck i traven och mer bjudning i galoppen så går att leka mer med form och korta/länga. Synd bara att han är så fjollig och tjurig. Vi stod still på vissa ställen men han ger sig tillslut. Men det blir väl bättre med tiden! :)

Natten fredag till lördag spenderades med den bästa, vi sov länge, grillade krov till frukost och drack varm choklad. Såg världscuphoppningen fram till hockeyn och sen for jag och åt middag hos mormor och morfar. Gott och mätt blev jag! Trött som jag var så somnade jag till dressyren på svtplay på kvällen rätt tidigt.

Söndag 20/4 tog jag hand om Bisse igen. Han fick mysa lite i paddocken medans jag satt och njöt av solen och värmen. Otroligt härligt väder! Resten av dagen spenderades med Bella för att hålla igång fina Bell som åkt på kolik... Veterinären kom just när hon blivit bättre och gav henne lite smärtstillande. Vi spenderade även natten i stallet för att lätt kunna gå och kolla till henne då och då.

Igår (måndag) fick Bisse löshoppas och han skötte sig exemplariskt, märks att han gjort det tidigare! Stor galopp och lite svag i bakkärran. Träna på löga höjder och stärka galoppen här framöver!

Idag åkte jag på feber över natten, var förkyld redan igår... Så Bisse som jag hade idag fick vila från ryttare och springa i korallen istället. Gulle kom travandes när jag hämtade honom i hagen och busade när jag ledde honom in. Tokhäst! Moa ska rida lektion med honom imorgon sen ska han få vila runt en vecka från ryttare. Sen blir det hårtträning fram till tävlingen! :)

Lite blandade bilder från veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0