Måndag 7 April 2014

Blev hemma från skolan idag då min kropp protesterade med magkramper efter jag ätit frukost, länge sen jag upplevde det här nu... Jag beslutade mig tillslut för att somna om och hoppades på att det skulle vara över när jag vaknade och det var de också, däremot fick jag leva med huvudvärk en stund men hellre det än magkramper! Åt några pizzarester och såg på tv en stund innan jag och mamma åkte för att kika på en ny moppehjälm då min inte är så hel efter moppeolyckan i oktober. Hittade en som var svart och matt som min förra och det är ju det jag vill ha. Men den ända som fanns i medium(58) var en "krosshjälm" och problemet med dom är att de inte ryms under sätet i moppen, men bestämde mig tillslut för att ta den ändå! Kommer ju ändå ta körkortet för bil i sommar och jag kommer ju mest köra till stallet och då kan jag ju ta in den. Så det fick bli en mattsvart krosshjälm och ett par googles med bling såklart! ;) 

När vi var klara där åkte vi till mormor och morfar för att hämta moppen och köra den till min morbror för att laga det som var trasigt, ena backspegeln och plasten på en blinkers. Den kanske är klar redan imorgon om jag har tur!

Efter att vi lämnat moppen svängde vi förbi stallet för att hälsa på Bisse en snabbis, mys bus! 

Väl hemma igen blev det dags för middag, klyftpotatis och oxfilé, mums! Efter middagen har jag tagit det lugnt, genomlidit några fler magkramper, fyllt i lite papper och pluggat lite. Nu ska jag ta mig en dusch sen krypa till sängs så jag orkar fara till sjukhuset och skolan imorgon. Körkorts teori på eftermiddagen och sen på kvällen ska jag trimma Bisse och prova dressyrsadeln igen en sista gång, håll en tumme eller två att han trivs bättre med den imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0