Vilodag för min del.

Blev en tidig morgon idag, Moa red för Mark med Wendyoch jag bestämde mig för att följa med och kika lite. Även om det inte är jag som rider så lär man sig ju knep man kan ha nytta av själv. Dagens fokus låg mest på vanliga simpa grejer som hur Moa använde skänkeln, höll handen, tog tygeltagen osv. Som jag skrivit har W varit ganska stum i munnen och då kan det ibland behövas ett pass som hon fick rida idag. Blev bara skritt och trav i en hel timma med fokus på att hon skulle vara böjd och avspänd, det tog tid, men på slutet gick hon en riktigt bra trav, avspänd och inte alls speciellt stum! Att något så enkelt, med några ledande och understödjande tygeltag kan göra hästen så avspänd och mjuk bara på volt. 

Mark verkar inte vara min typ av tränare vilket är tur då han pratar engelska och jag har väldigt svårt att förstå vad han menar. Så kanske är lika bra. Han är ganska rak på sak, säger vad han tycker osv. Sen har alla tränare olika åsikter och blev lite svårt att förstå sig på honom då han kommer med något helt annat än vad man lärt sig. Men han verkar i alla fall fungera för Moa och Wendy som kommer stärka dem otroligt bra i hoppningen så småning om. Ska bli spännande vad det blir av det hela. :)

Resten av dagen har jag kikat på när Linnéa red för Carre en stund, sen har jag bara legat och degat i sängen, tryckte precis en kebabrulle. Lär bli matkoma resten av kvällen. ;)

Tog några bilder på Moa och W, blev tvungen att visa er en oredigerad, fina fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0