Tisdag 10 September 2013

Wendy har fått ta det lugnt nu söndag och måndag. Hon förtjärnar det så mycket efter lördagen. I söndags var vi ute och skrittade i ca en timme, hur mysigt som helst, klättrade lite och bara tog det lugnt!

Igår gick jag lite med henne över bommar som uppvärmning, sen gick jag och släppte henne i korallen i ca 10min och hon sprang som en dåre, bockade, stegrade och visade upp sig ordentligt. Haha... Spolade av henne och skämde bort henne med äpplen efteråt.

Hon har varit riktigt mysig senaste dagarna, när jag mockat hagen har hon följt efter mig hela tiden och buffat på mig med huvudet även om jag sagt åt henne flera gånger och backat undan henne. Men ändå har hon fortsatt. Tar ganska lång tid för mig innan jag lyckas slita mig från henne nu. Kommer ofta hem någon timma senare än jag planerat...

Idag tänkte jag rida ut en liten sväng först sen rida lite bommar. Är hon nog lugn tänkte jag prova galoppera med bommar på volt. Får prova trava först och se på vilket humör hon är på. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0