Snälla, vänd mig aldrig ryggen igen!

Igår (lördag) var det dags att motionera W efter en lugn vecka ouppsuttet. Trodde hon skulle explodera men icket. Kändes rätt ordentligt att att hon inte var ordentligt riden på ett tag. Red mycket lösgörande, galopperade för det mesta på en stor volt där jag minskade och ökade storleken med hjälp av att flytta henne för skänkeln. Hon lyssnade riktigt bra i höger varv, kunde flytta henne för vänster, möta upp med höger rida fram och direkt flytta för höger tillbaka. Vänster tog det emot lite, men försökte att inte göra något av saken, fick en bakutspark och efter den lossnade det lite, när jag avslutade kändes hon nästan bättre i vänster.

Red lite mindre trav, men hade samma fokus där, dock mer att jag skulle flytta upp henne på ytter då det är hennes svaghet, speciellt i vänster då hon gärna hänger sig fast lite i innertygeln. Skritten flyttade jag lite för skänkeln, red någon bakdelsvändning för att hon skulle bromsa upp sig själv lite. Hon var duktig!

Anna Dahlberg eguiterapeut var och kikade på W i tisdags och för en gångs skull var hon inte sne i bäckenet som tidigare, däremot ganska snebelastad sen hon va skadad i somras. Spänningar och stel i höger bog och väldigt hård i muskelaturen vänster bak. Ändå helt förutspått, börjat kännas lite när hon blivit starkare igen, då börjar det ta emot när vi kommer åt henne som bäst. Nu är det fokus på stretching och massage igen. Även mer galopparbete än trav då det belastar mindre och inte blir lika stumt för musklerna. Men hon är värd all tid som finns efter ett bra avslut på denna sesong! ♥

Imorgon ska jag rida henne igen, då blir det lite travbommar. Blir spännande och se hur hon beter sig då. Idag hade hon tydligen haft mycket energi samtidigt som hon var mjuk och spänstig när Moa red, så då borde mitt lösgörande arbete gett lite resultat i alla fall. :)

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du delar inte med dig av din blogg design, alltså mallen till den? (:

Svar: Skulle jag kunna göra, vad har du för mejl?
Tove Söderström

2013-09-30 @ 08:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0