Levande bomb på fyra ben

Shit pommes va pigg W var idag! Hon stod och hängde i grimman när jag gjorde iordning henne och det var verkligen lugnet före stormen kan jag lova... Jisses! Började med att skritta fram runt stallet, på terrängbanan och upp för pulkbacken så hon fick klättra lite också. Sen travade jag ett varv på terrängbanan också innan jag gick till paddocken för det var upptaget på hoppbanan.

Började med att rasta henne lite för hon var bokstavligt talat rädd för allt från början... Herregud, var inte ens roligt. Men efter ett tag taggade hon äntligen ner och det gick äntligen att börja rida utan att behöva bromsa varenda steg. Så tillslut kunde jag be mamma dra fram en bom som vi kunde rulla över och hon var sååå duktig jämfört med vad jag trodde hon skulle vara!

Det var ganska stor skillnad på höger och vänster varv, inte så konstigt då hon fortfarande är väldigt svag i vänster bak. Men efter några varv i alla gångarter la vi upp det på det lägsta på klossarna och då vart hon lite mer laddad. Gav mig nästan direkt och avslutade med lite förvänd galopp och det var hon kung på! Snart är vi helt tillbaka om det fortsätter såhär!

Mamma fotade och filmade så tänkte visa det istället för att fortsätta babbla! :)

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart har du köpt dedär tränset?:)

2013-09-20 @ 12:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0