Klubbdressyr

Oj sorry för min frånvaro... Men har inte suttit vid datorn annat än på skolan senaste dagarna... Men i torsdags var det hoppning på schemat. Hoppade Eloise och vi avslutade med en klockren bana på 90. Livrädda lilla jag överlevde och jag var nöjd!

Igår (fredag) red jag W och hon var kalasfin! Något pigg men låg bra i handen och skrattade mest när hon hade andra dumheter för sig. Skönt att hennes ork börjar vara tillbaka!

Idag är det lördag och det var klubbdressyr. Red LB:1 utan några större krav, ville bara få henne runt utan större konstigheter vilket jag tycker att jag lyckades rätt bra med! Hon skötte sig prickfritt! Första halten var lite orolig men annars skötte hon sig över förväntan och jag kunde rida hela programmet igenom utan att behöva fokusera på något annat. Satsade inte allt i mellangalopperna men hon låg på lite för mycket så sparade på de så hon inte skulle explodera.
Domaren var väldigt snäll med bedömningen, hade kunnat vara lägre poäng på delar av programmet och högre på något annat men kan inte förvänta mig så mycket på en klubbdressyr, där ska domaren vara snäll. Fick rätt många 8or där det brukar vara 7or på vanliga tävlingar. Men det skadar inte. Slutade på 72,76% och VINST! Hade inte ens nästan tänkt tanken att det skulle gå så bra. Bästa hästen! ♥



Nu taggar vi Kåge nästa helg sen hemma veckan efter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0