Kågedalens Ryttarförening

Alltid svårt att börja på ett inlägg, men började dagen med att ha klockan på 06:00... En timma senare rullade jag och mamma mot stallet för putsning av W. Blev jättenöjd med mina knoppar, helt sjukt vad jämna de blev, alla på samma höjd osv. Första gången jag blir nöjd när jag knoppar åt mig själv. Men strax efter åtta, närmare halv nio rullade vi mot Kågedalen för dressyrtävling.

Väl framme gjorde vi ordning hästen direkt då det var ungefär bara en timma kvar till start. Jag var otaggad och Wendy hade vaknat på fel sida, hon var grinig och inte så sammarbets villig, men närmare start lättade det mer och mer som tur var.

Väl inne på banan blev hon spänd åter igen... Så svårt att reglera henne eller få henne att tänka på annat då hon blir helt tom i munnen eller stum... Sen slutar hon ta skänkeln och när hon väl reagerar på den exploderar hon. Trots många missar höll hon sig ändå på spåret och vi slutade på 59,67%!! Vilket chockade mig, trodde vi skulle ligga närmare 50 än 60. Låg på allt mellan 5or till 7,5 genom hela programet dock två 4or på mellan galopperna då jag inte har någon aning vad som flög i henne. Mitt mål var att inte utgå, rida på över 39% och hålla oss på spåret och det lyckades vi ändå rätt bra med tycker jag! Vi kom 7a av 14 starter i LB:2!

En vecka kvar tills kombinerade hemma, vi rider två klasser på dressyren så det blir spännande, har vi tur går det lite bättre än idag i alla fall, kanske får visa upp någon av hennes bättre sidor. :)

- Min favvotjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0