Hjärtat i halsgropen

I morse var det specialidrott, jag fick Wambo. Var superpeppad på att rida honom, men han trava typ ett varv på volt innan jag frågade om han verkligen brukade vara så ojämn som han var... Fick avbryta efter lite trav på lång tygel då han inte var helt ren... Så han fick gå ut i hagen igen...

Han dock mocka osv till Wendy eftersom jag skulle rida henne ikväll. Vilket gick riktigt bra! Jag red i gläntan, en ridbanan som ligger typ i skogen. Idag red vi lite mer förvänd i båda varven, bäst att börja träna lite styrka nu igen. Hon var kung! Sen red jag lite mellangångarter, tränade halter och red igenom LB:2 en gång vilket kändes helt okej. Jag är nöjd då hon låg bra i handen redan från början. Kunde glappa med båda tyglarna i skritten men hon låg fortfarande kvar, framsteg!

Dock höll jag på att dö idag (trodde jag)... Skrittade på lång tygel just innan jag skulle rida programmet, skulle just där efter korta tyglarna och fortsätta som Wendy, snubblar ordentligt och håller på att gå omkull... Hon hade hon var grusig på kotan och lite högre upp, tur hon är kvick i benen annars hade väl vi både slutat på marken... Lilla hjärtat...

Imorgon ska hon få ett avkopplande pass ute i skogen. Det är hon värd innan helgen. Börjar känna av lite tävlingsnerver nu, hehe...

Bjuder på några fina bilder som jag fick av Jossan från klubbdressyren! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0