Gårdagens dressyrtävling

Igår var det en bra dag! Åkte till stallet vid halv 8, tog det bara lugnt, knoppade och fixade med W. Mådde rätt dåligt, fick knappt i mig någon frukost osv... Cirka halv 11 skulle jag rida första klassen LC:2.

På framridningen var hon helt okej, men det där griniga humöret fanns där. Tog emot lite i vänstergaloppen och när jag skulle rida lite förvänd fick jag smaka på min egen medicin. En ordentlig bakutspark så jag själv hamnade ur balans. Men efter det var det över, lite krångel i galoppfattningarna annars var hon riktigt fin!

Väl inne på banan tyckte hon inte om domaren så värst mycket, men höll sig ändå i skinnet. Skyggade och spände till nån gång men det får va. I övrigt var hon riktigt avspänd, speciellt i galoppen! Brukar vara tvärt om. Men red henne lite lägre och mer kravlöst än vanligt så fick några kommentarer om att hon var ostadig i formen. Ändå var hon bättre än vad hon någonsin varit på tävling tidigare och vi slutade på 63,03% och en fjärdeplacering! Hur nöjd som helst!



Andra klassen var LB:0 och denna klass tänkte jag rida upp henne lite mer och chansa lite. Hade kalasbra känsla, var verkligen jättenöjd över framridningen och själva ritten. Men tyvärr brister det lite när jag får henne där jag vill då hon tycker att det blir jobbigt och då börjar hon titta på annat för att komma unda och lyssnar inte på mig till hundra procent. Vilket är våran svaghet. Hon är så otroligt känslig och minsta lilla ljud kan hon få frispel. Så den här klassen valde hon att vara rädd för mamma som stod och filmade. Typiskt då mamma typ filmar jämt på tävling och när W väl går bra blir hon "rädd" för mamma som hon aldrig blivit tidigare. Aja, skrattade mest då jag redan hade en så bra känsla! Skrapade ihop 61,87% och landade på andra just utanför placering. Kändes som ritten var värd mer men jag får väl leva på känslan! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0