Gårdagens ridpass med Linnéa

Igår red jag ju lite markarbete med W. Kändes sådär till en början, hon va lite seg, stum och trög samtidigt som hon var rädd för allt. Ändå var hon ganska avspänd. Vi travade lite bommar vilket gick rätt bra, hon har lite för bra påskjut ibland bara. Höjde upp mittenbommen och det gick jättebra första och andra gången, kom upp lite mycket i formen, tredje gången slog hon i rätt ordentligt och fick panik och drog iväg efteråt. La bommen snett gick bra i vänster varv, dock tyckte hon det var obehagligt i höger då det var där vi slog i, men när hon travat hyffsat lugnt från höger gav jag mig med det.

Tog lite galopp och hon kändes mest brydd om allt annat, avspänd någon sekund sen spände hon till, blev rädd för något eller liknande. Travade av i en ganska låg form och sista varvet i trav fick jag mina frustningar och en avspänd häst så gav mig där. Inte vårat bästa pass direkt, men någon gång måste det ju gå dåligt så man får känna att det går bra när det väl gör det!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0