Fina lilla Cnurris! ♥

Igår var det en rätt bra dag. Va på skolan, mådde lite sådär men det funkade. Hade dock sovit typ tre timmar så var lite väl trött kanske. Efter skolan mötte jag upp Mattias utanför hans praktik för att sedan cykla hem till min en stund. Finaste bjöd på middag, så vi for på dallas och åt med Simon och Josse. Efter det for vi hem och såg en film innan våra vägar splittrades och jag åkte till stallet för att kika på lite hoppträningar. Blev kvar rätt länge som vanligt...

Idag har dagen varit rätt bra. Hade två bra lektioner på förmiddagen, käkade på skolan med Matilda, gick en sväng på hemmakväll och köpte godis innan jag cyklade hem för att jag hade 2,5 timmas lunch för att jag inte hade någon engelska. Sen var det idrott som gick ovanligt fort faktiskt! Cyklade förbi ica på vägen hem och köpte en sallad. Träffade även Agnes och Ida som jag stannade och pratade med ett tag. Stackars Agnes som inte kunde sluta skratta åt en gubbe som ramlade med cykeln...

Ikväll har jag varit och hopptränat. Red Cirrus som jag oftast gör på torsdagarna. Gick jättebra till en början, ibland sög han på allt, men ibland stod han emot lite. Men hoppade allt mer eller mindre. Tillslut sa han ifrån... Han var bränd i hoppningen när han kom till ridskolan och ibland kommer det fram och då är det inte alls kul... Han kan suga jättebra på hinder sen pallnitar han just när man tror att han ska ta av... Låg på halsen två gånger, tack gode gud för min balans, annars hade jag garranterat fått smaka grus... Men vi tog oss runt banan på slutet med ett stopp på första, annars gick det rätt bra. Men lever på känslan från första delen av ridpasset! ♥

Han är så himla fin, skulle lätt kunna ha honom bara för att ha. Hoppar som en gud när han hoppar, maffig på alla sätt och vis, lite temprament och en otrolig personlighet! Det är ju ännu roligare när han är så annorlunda som han är, fina gula ponnyn!

- Bilder från klubbdressyren i våras! (Älskar sitsen i ridskolesadelarna..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0