Strömavbrott

Red W lite igår, jag hade kunnat trava runt där i snön i evigheter. Så himla fin hon var, allt kändes så enkelt. Jag hör verkligen hemma på hennes rygg, känns som jag kan henne utan och innan nu. Alla andra hästar jag ridit på senaste har inte alls varit samma sak. Wendy var i alla fall väldigt pigg, tryckte jag på lite med skänkeln då vart det galopp sen gick det knappt och stanna, vi som bara skulle trava lite. Hela tiden när vi stod still då hon inte hade något att titta på så började hon gräva i snön och skarpa lite irriterat med bakbenen. Haha inte likt henne, men blir så glad av att se henne så pass pigg och glad trots hon mest troligt har ont. Trots allt var hon jättefin! Trevlig i handen och joggade för det mesta i min takt, travade kanske 5-10min sen skrittade vi lite och stod still en stund medans jag fotade Nelly och Marwin.

Idag var det strömavbrott i hela stallet, hela dagen... Nattens storm verkade tagit några ledningar. Så mockade och gjorde maten innan US mötet som jag var på som tog ett rätt bra tag. Det var ruskigt kallt och mörkt i stallet, så jag pysslade bara lite med W. Hon var supermysig, var upp i ansiktet och pussades hela tiden, var med hela tiden när jag gjorde något, nyfiken i en strut. Shit vad jag kommer sakna henne när dagen kommer... Hon är verkligen speciell. Fina W! ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0