Hoppning med C

Det var hoppning med Cirruz på schemat idag. Vi red relaterade avstånd på rakt och böjt spår. Först tre hinder med fem galoppsprång mellan varje hinder, fick två stopp som var lite mitt fel. Men vi börjar hitta knapparna på honom nu och det börjar faktiskt kännas riktigt bra! Men den nya metoden är att jag ska rida honom hela vägen fram, för låter jag honom gå själv som jag helst vill och som funkar på lägre höjder, då blir han istället "feg" och gör fulstopp när han egentligen kan kliva över... Så synd att han är som han är då han verkligen har kapacitet. Men förutom dom stoppen var han jättefin idag, från början till slut. Jag längtar till och med till nästa hoppträning, tänka sig, dressyrmupp och hopprädd som jag är!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0