Möttes av detta i morse...

När jag stod och borstade Wendy såg jag ett utslag som såg ut som ett myggbett ungefär. Tänkte inte så mycket mer på det... Men efter jag sadlat hade det helt plötsligt blivit fem stycken på halsen(höger sida) och på rumpan och en liten på andra sidan halsen(vänster). Tog tempen men hon hade ingen feber och Ida sa att jag skulle rida ändå. Hon var galet pigg som ni kanske redan läst! Efter jag ridit såg det ut såhär:

Halsen på höger sida...


Halsen på vänster sida...


Rumpan på höger sida...


Hals höger sida igen...


Gissar på att det antingen är irritation i hårsäckarna eftersom vi rakade henne i lördags, eller att det är foderutslag eftersom vi började ge henne foderjäst igår... Men vi vet fortfarande inte exakt vad det är. Så tänkte höra med er läsare om ni varit med om liknande med era hästar efter rakning eller foderbyte? Tacksam för alla svar och tips!

Var dit ikväll och rastade henne lite eftersom hon var så fruktansvärt pigg på träningen i morse och innan jag for hem såg det ut såhär på vänster sida av halsen...

Kommentarer
Postat av: Jasminene

Usch, såg inte kul ut :/ Kanske är för att hon blivit rakad och håret typ.. "sticks"? :/

2013-01-30 @ 19:20:59
URL: http://jasminelundgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0