Ponny hoppning imorgon!

Imorgon är det dags för det årliga Glögghoppet. Jag ska starta Cirruz en 60cm klass i hopp om att få in ett bra flyt med en bra känsla. Lyckas jag med det kommer jag vara galet nöjd. Första gången på över ett år som jag tävlar hoppning på ponny, sist var med Nessa så det blir spännande!

Igår (torsdag) var första gången jag red honom på typ en månad. Känns som vi glidit ifrån varandra lite då förtroendet inte var på topp som innan. Höll på att smaka grus en gång då han stannade mitt i studsen. Stoppen kommer när man minst anar det. Däremot hoppade vi vattenmatta för första gången och en banan på 70-80, så förhoppningsvis kommer det gå lite bättre imorgon. Ni får hålla tummarna på att vi tar oss runt utan några större bekymmer! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0