Fullspäckad dag

Helt slut efter en lång dag... Väckaren ringde klockan fem och det blev en tidig morgon för att följa Linnéa till Umeå då hon skulle tävla dressyr. Om det är något som jag är hyffsat bra på när det gäller häst är det att matcha och piffa upp hästen och ryttaren, är man dressyrryttare så är man! Men Linnéa, hoppmuppen själv, var inte hoppmupp så länge till, speciellt inte ponnyn hennes efter att jag vari i farten...

 
Klädd i vitt, lackade hovar, glitter på rumpan, bling bling i pannan och välknoppad! Även Linnéa klädd i min kavaj och hjälm, ojoj.. ;) Första klassen gick mindre bra, men andra klassen var helt klart godkänd, speciellt när det var typ 1,5år sedan ekipaget tävlade dressyr senast. Stolt över dem! :)

Kom hem lagomt till middagen, ätit mig igenom dagen om jag ska vara ärlig... Nästan varit illamående för jag proppat i mig så mycket mat. Även fast jag åt lunch två gånger, varav en på donken så lyckades jag ändå trycka i mig en tallrik wook.

Medans jag åt wooken kom Matilda. Vi kikade lite på EM dressyren, lite youtube klipp, skrattade rätt mycket, tog en sväng till konsum och köpte gosaker... Ännu mer mätt... Sen jobbade vi med fysiken som ska lämnas in imorgon, ojoj, hur ska detta gå... Våran lärare måste tro att vi är helt efterblivna, nog för att vi är det, men på riktigt... Det här kommer bli kaos!

Nu ska jag skynda mig i säng, kommer vara död imorgon annars...Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0