Äntligen Fredag!

Förkyldningen fortsätter men idag fick jag äntligen åka till kotknackaren! Knäcktes till på tolv ställen, även fötterna och tummarna. Känns så himla skönt, men jag är så otroligt slut i kroppen nu. Det kanske inte är så konstigt då jag fortfarande är ganska ordentligt förkyld. Så Moa får rida Wendy idag, ska försöka ta mig upp och rida ett dressyrpass imorgon och känna lite på henne inför nästa helg då det är klubbdressyr så jag vet vad jag ska träna på! Ska bara rida LB:1 för att få en mjukstart innan hemmatävlingen om tre veckor!

Igår hade vi första torsdagslektionen och jag red Max. Var tänkt att jag skulle rida Igor först men han var dubbelbokad, så jag fick Max. Inte min typ av häst och Hanna sa att det är rätt sällan man får honom dit man vill. Men sista fem minuterna gick han bättre än jag hoppats på, det ända jag behövde göra nästan var att driva, men han låg perfekt i handen osv. Så han fick ett pluss i kanten!

Även om Moa skulle rida W ikväll ska jag dit och hjälpa en stallkompis med manen på hennes häst, sen ikväll kommer nog Maja förbi. Blir nog en lugn kväll hemma vad det verkar som nu. Det blir toppen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0