Ridpass 2x

Hann rida två hästar idag. Hade sovmorgon till halv elva, då hade jag en lektion sen slutade jag, hur nice som helst! Stannade på stan och käkade med Matilda på subway, tog en sväng förbi norrhammar och kikade in, lite saknar man det allt! Sen åkte vi hem till henne och efter det vidare till stallet.

Började med att motionera CurSir som inte alls ville gå till ridbanan först... -.- Han backade gjorde luftsprång osv... Sen kom snälla Eva som tog tag i en tygel och följde med till banan sen var han snäll som ett lamm. Riktigt fin, stod emot lite mer än i ridhuset, fanns mycket annat att titta på. Vi red lite övergångar, tempoväxlingar och jobbade mycket med galoppen, vilket gick super! Matilda fotade lite också så det kanske kommer lite bilder senare!

Sen på träningen idag fick jag rida lilla Lady Melodie! Jag är allvarligt talat kär i den ponnyn, tycker det är roligt att jobba, har lite humör osv, precis som ett ponnysto ska ha! Vi hoppade i alla fall en liten bana med 5 ½an i galopp på meddellinjen sen vände man höger sen snett igenom, hoppade ett räcke, sedan kom man på 5 ½an igen fast då vände vi till vänster och snett igenom och hoppade en oxer. Lady var ärligt talat kung! Gjorde galoppombyten för hjälperna och hoppade som ett spjut, tror alla vart lite småchockade att lillponnyn hade så bra sidor!

Sen tyckte Hanna att jag skulle rida henne lite mer och det gör jag mer än gärna! Gillade den här ponnyn när jag red henne för första gången i somras och det kan jag säga att jag gör nu också, hon är så sjukt fin lilla Lady!♥
Film från när jag och Lady hoppade våran sista runda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0