Framtid, tankar och funderingar...

Många ställer mig frågan vad jag ska göra nu. Tidigare har jag haft foderponny och tillbringat i stortsätt alla dagar under 1 ½ år i stallet. Men vad händer nu?

För tillfället rider jag specialidotten varje måndagmorgon, sen rider jag i tävlingsgruppen på Torsdagar, precis som jag gjorde med Nessa fast nu med ridskolehäst. Så jag rider ju minst två gånger i veckan, rider lite smått på kompisars hästar som nu t.ex. CurSir som jag tar hand ca. 50% om medans Agnes är borta. Jag har även precis börjat gymnasiet där jag går teknikprogramet på Balderskolan, en hel del plugg och riktigt jobbigt såhär i början, men det har redan börjat trappa ner. Sen när jag inte är i skolan eller stallet är jag med min pojkvän eller umgås med kompisar.

Funderingar på framtid... Håller ögonen öppna för storhästar att ta på foder, har inte möjlighet att köpa någon tyvärr... Hittat en fin i Umeå som jag föhoppningsvis ska och kika på om någon vecka, även provridit en häst här i stan, dock klickade det inte direkt då det kändes som det var lite för mycket hanteringsjobb då den fortfarande var väldigt ung och vaken.

Vad söker jag för häst? Jag söker en häst med framför allt bra exteriör som ska ha lite lättare för sig än Nessa. Ska helst vara en stor häst, duktig i dressyren, vilja jobba och tycka det är kul. Den ska även gå att hoppa och ridas i skogen både mer avancerat och lugna barbacka turer. En Nessa med bättre exteriör, yngre och lättare för sig i dressyren skulle ha varit perfekt!

Tankar... Just nu känner jag att jag inte har speciellt bråttom att hitta något, är glad så länge jag håller intresset uppe då jag var sjukt nära på att lägga av i somras då ingeting var kul längre. Hade jag aldrig haft Nessa hade jag nog lagt av för länge sedan...

Men samtidigt som jag känner att jag inte alls har bråttom så börjar jag verkligen sakna att ha en "egen"... Så sjukt annorlunda att rida någon annans, inte få göra på "sitt" sätt, inte få mocka och göra maten efter man har ridit ridskolehästarna, det är verkligen mycket som saknas. Sen det där som kallas tävling... Öppnade garderoben idag, såg mina tävlingskläder, bl.a. min nya Pikeur kavaj, snacka om att man blir sugen... Men det finns inget annat man kan göra åt saken...

Men det känns som hästmänniska är något jag alltid kommer att vara, innerst inne i alla fall, vad som än händer så måste det vara jordens underbaraste djur!


Kommentarer
Postat av: wilma

Väldigt fiint skrivet Tove<3
Tykcer du ä en väldigt cool o snäll tjej.
Ser verkligen upp till dig<3;*

2012-10-09 @ 18:43:02
Postat av: Rebecka Karlsson

Låter som att du har full koll på vad du vill och de är skönt att veta. Hoppas verkligen att den rätta hästen faller in hos dig den dagen då de verkligen passar! All lycka till ! :D <3

2012-10-09 @ 20:33:03
URL: http://onlyjumpingriders.blogg.se
Postat av: Norea

Gud så härlig bild! Det verkar som att du har bra koll på vad du vill och jag hoppas du hittar en storhäst du trivs med som du kan ta hand om :)

2012-10-11 @ 21:23:19
URL: http://norean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0