Anonym - Berätta lite om Wendy :)

Wendy är ett 9årigt holländskt halvblods sto. Vet inte så jättemycket om henne... Men hennes ägare köpte henne i början på detta år och då var hon världigt sne i muskelaturen osv, trots det gick hon igenom vätrinärbesiktningen utan problem. Men efter en månad av ridning så blev hon tyvärr sparkad just ovanför knäet vilket gav en massa boxvila och vanlig vila. Nu är hon fräsch och riden i ca. 2 månader och jag ska börja rida henne 2-3 gånger i veckan vilket känns riktigt spännande!

Wendy stod tidigare i Vännäs och blev tävlad upp till 1meter hoppning tillsammans med ryttaren Carolina Määttä. Jag själv är ju dressyrintresserad vilket är perfekt för Moa som äger henne gillar mer att hoppa. Wendy är även lite överbygd vilket man inte alls tänker på under ridningen. Hon har mycket motor och det rör sig ganska mycket uppe i sadeln. Så får man henne lite starkare, så tror jag att hon kan få en rätt okej gång också om det går åt rätt håll!

Men nu är det rätt mycket styrke vi ska träna men mesta av allt lära känna varandra. Ridit henne några få gånger och jag känner att jag inte riktigt kan skritta på fullt långa tyglar osv, men det känns redan som att hon börjar slappna av mer och mer så det är ju ett framsteg!

Men vill ni veta mer om henne och våran utveckling får ni fortsätta läsa bloggen, kommer blogga efter varenda ridpass så ni får hålla utkik! :D


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad kul! :D

2012-11-13 @ 21:41:33
URL: http://ponnygruppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0